سیم معیوب باعث برخورد کشتی کانتینری با پل بالتیمور شد
بر اساس گزارش هیئت ایمنی حملونقل آمریکا، یک سیم معیوب در کشتی دالی منجر به دو بار خاموشی و از دست دادن کنترل بر سیستم پیشرانه و هدایت کشتی شد که در نهایت باعث برخورد به پل فرانسیس اسکات کی و مرگ شش کارگر شد.

گزارش نهایی حادثه برخورد کشتی دالی با پل بالتیمور
بر اساس گزارش هیئت ایمنی حملونقل ملی آمریکا (NTSB)، یک سیم معیوب در سیستم الکتریکی کشتی کانتینری دالی عامل اصلی حادثه برخورد با پل فرانسیس اسکات کی در مارس ۲۰۲۴ بود. این سیم معیوب باعث دو بار خاموشی کامل در کشتی شد که کنترل سیستم پیشرانه و هدایت را از کار انداخت. کشتی ۳۰۰ متری دالی در حالی که فاقد کنترل بود به یکی از پایههای اصلی پل برخورد کرد که منجر به فروپاشی بخشی از پل و مرگ شش کارگر شد.
- خاموشی اولیه سیستمهای اصلی کشتی در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۴
- از دست دادن کنترل کامل بر سیستم هدایت و پیشرانه
- تلاش ناموفق خدمه برای تغییر مسیر کشتی
- هشدار به موقع به مقامات برای مسدود کردن تردد روی پل
- بازگشایی کامل کانال کشتیرانی در ژوئن ۲۰۲۴
«محققان ما routinely accomplish the impossible, and this investigation is no different» جنیفر هومندی، رئیس NTSB
«یافتن این سیم معیوب مانند جستجوی یک میخ پرچ گمشده در برج ایفل بود»
پس از این حادثه، برآورد شده است که بازسازی پل تا سال ۲۰۳۰ طول خواهد کشید و هزینهای بین ۴.۳ تا ۵.۲ میلیارد دلار خواهد داشت.



