اینستاکارت ادعای فریب مشتریان را از سوی FTC میپذیرد
اینستاکارت موافقت کرده ۶۰ میلیون دلار بازپرداخت کند تا ادعای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مبنی بر فریب مشتریان در مورد برنامه عضویت و پیشنهادهای تحویل رایگان را حل کند.

تسویه اینستاکارت با FTC به دلیل فریب مشتریان
شرکت تحویل مواد غذایی اینستاکارت با پرداخت ۶۰ میلیون دلار برای بازپرداخت به مشتریان، ادعای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) را مبنی بر فریب در تبلیغات "تحویل رایگان" و شرایط عضویت حل کرد. FTC ادعا کرده بود که پیشنهاد تحویل رایگان اینستاکارت «توخالی» بوده زیرا مشتریان برای سفارش اول با وجود این ادعا، هزینههای دیگری پرداخت میکردند. همچنین این شرکت به دلیل اطلاعرسانی ناکافی درباره تبدیل دورههای آزمایشی رایگان به عضویت پولی و سیاست بازپرداخت گمراهکننده مورد انتقاد قرار گرفت.
جزئیات اتهامات
- تبلیغات تحویل رایگان فریبنده: مشتریان علیرغم وعده تحویل رایگان برای سفارش اول، با هزینههای اضافی مواجه شدند.
- عدم شفافیت در عضویت: دورههای آزمایشی رایگان Instacart+ بدون اطلاع کافی به عضویت پولی تبدیل میشدند.
- سیاست بازپرداخت مبهم: اطلاعات مربوط به بازپرداخت برای مشتریان واضح نبود.
کریستوفر موفاریگ، مسئول حفاظت از مصرفکننده FTC، گفت: «FTC بر نظارت بر خدمات تحویل آنلاین متمرکز است تا اطمینان حاصل کند رقبا بهطور شفاف بر سر قیمت و شرایط تحویل رقابت میکنند.» لیندسی اوونز، مدیر اجرایی Groundwork Collaborative، اعلام کرد: «در زمانی که خانوادهها با بالاترین هزینههای مواد غذایی در یک نسل تحت فشار هستند، اینستاکارت انتخاب کرد که آزمایشات هوش مصنوعی را اجرا کند که بهطور پنهانی قیمتها را افزایش میدهد.»
این تسویه باعث کاهش ۱.۵ درصدی سهام اینستاکارت در وال استریت شد. این شرکت هرگونه wrongdoing را رد کرده اما حل این پرونده را راهی برای تمرکز بر مشتریان و خردهفروشان میداند. همزمان، اینستاکارت به دلیل استفاده از ابزار قیمتگذاری Eversight و هوش مصنوعی برای تنظیم قیمتها تحت بررسی است.




