چرا رقیب چینی تسلا، BYD با مشکلات متعددی روبرو است
BYD با پشتیبانی دولت، قیمتگذاری تهاجمی و گسترش جهانی در سال ۲۰۲۴ از تسلا پیشی گرفت و بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی جهان شد. اما اکنون با افزایش نظارت مقامات بر جنگ قیمتها، شتاب فروش این شرکت متوقف شده و با سقوط سود سهماهه و از دست دادن عنوان پرفروشترین خودروساز چین مواجه شده است.

چالشهای پیش روی BYD پس از صعود جهانی
شرکت چینی BYD که با حمایتهای دولتی، قیمتگذاری تهاجمی و گسترش بینالمللی در سال ۲۰۲۴ از تسلا پیشی گرفت و به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی جهان تبدیل شد، اکنون با چالشهای جدی مواجه شده است. افزایش نظارت مقامات بر “جنگ قیمت” در چین که زمانی موتور محرک رشد BYD بود، موجب توقف شتاب فروش این شرکت شده است. سال ۲۰۲۵ که قرار بود another سال درخشان باشد، به سختترین دوره BYD از سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.
- از دست دادن عنوان پرفروشترین خودروساز چین به نفع شرکت دولتی SAIC در سپتامبر
- ثبت کاهش سود سهماهه برای دومین دوره متوالی در اکتبر
- تاثیر مستقیم سیاستهای تنظیمی جدید بر مدل کسبوکار تهاجمی BYD
- افزایش رقابت در بازار داخلی و بینالمللی خودروهای الکتریکی
جنگ قیمتها در چین که زمانی به رشد BYD کمک میکرد، اکنون تحت نظارت شدید مقامات قرار گرفته است.
دوران طلایی رشد سریع BYD به پایان رسیده و شرکت اکنون باید با واقعیتهای جدید بازار و Regulations سختگیرانهتر کنار بیاید.
