فیلم ‘خانواده اجارهای’ نگاهی بیطرفانه به عواطف اجارهای در ژاپن ارائه میدهد
در فیلم جدید هایکاری، برندان فریزر به صنعت واقعی خویشاوندان اجارهای قدم میگذارد و توکیو را از شهری تنها به شهری برای ارتباط تبدیل میکند.

فیلم ‘خانواده اجارهای’ و نمایش عواطف اجارهای
فیلم ‘خانواده اجارهای’ به کارگردانی هایکاری با بازی برندان فریزر، نگاهی عمیق به صنعت واقعی اجاره خانوادهها و خویشاوندان در ژاپن میاندازد. این فیلم توکیو را نه به عنوان نماد تنهایی، بلکه به عنوان فضایی برای ارتباطات انسانی بازتعریف میکند. هایکاری با استفاده از تصاویر زیبا از گلهای شکوفه گیلاس و فضای داخلی خانههای ژاپنی، شهری را به تصویر میکشد که پیش از این در سینما اغلب به عنوان صحنهای برای بیگانگی و ennui به تصویر کشیده میشد.
- فیلمهایی مانند ‘بلید رانر’ ریدلی اسکات و ‘روزهای عالی’ ویم وندرس نیز توکیو را به عنوان نماد غربت شهری نشان دادهاند.
- ‘گمشده در ترجمه’ سوفیا کوپولا نیز توکیو را از نگاه بیگانگان و با احساس بیگانگی به تصویر کشیده بود.
- فیلم جدید برندان فریزر برخلاف این نگاهها، بر امکان ایجاد ارتباط در همین فضای شهری تأکید دارد.
هایکاری با فیلم خود نشان میدهد که توکیو میتواند از شهری برای انزوا به مکانی برای تماسهای انسانی تبدیل شود. فیلم ‘خانواده اجارهای’ صنعت اجاره خانواده را بدون قضاوت بررسی میکند و پیچیدگیهای عاطفی آن را نشان میدهد.
این فیلم نه تنها یک نگاه سینمایی، بلکه بررسی اجتماعی از نیازهای عاطفی در جامعه مدرن ژاپن ارائه میدهد.




