علت نرخهای بهره بالای کارتهای اعتباری
کاربران اعتباری در واقع هزینه بازاریابی خود را پرداخت میکنند. نرخهای بهره بالا تنها به دلیل ریسک اعتباری نیست، بلکه هزینههای عملیاتی و بازاریابی شرکتها نیز در آن نقش دارند.

۳۰٪داغ
علت نرخهای بهره بالای کارتهای اعتباری
کارتهای اعتباری یکی از پرکاربردترین ابزارهای مالی هستند، اما نرخهای بهره آنها به طور قابل توجهی بالاتر از سایر انواع وام است. برخلاف تصور رایج، این نرخهای بالا تنها به دلیل ریسک اعتباری کاربران نیست. بلکه هزینههای عملیاتی و بازاریابی شرکتهای صادرکننده کارت نیز در تعیین این نرخها نقش اساسی دارند.
- کاربرانی که هر ماه صورتحساب خود را کامل پرداخت میکنند، هیچ بهرهای نمیپردازند
- شرکتهای کارت اعتباری هزینههای زیادی برای جذب مشتری و ارائه پاداش و امتیاز متحمل میشوند
- این هزینهها از طریق بهرهای که کاربران دیگر پرداخت میکنند، تأمین میشود
- مدل کسبوکار کارتهای اعتباری بر اساس تقسیمبندی کاربران عمل میکند
«کاربران اعتباری در واقع هزینه بازاریابی خود را پرداخت میکنند»
این سیستم باعث ایجاد یک 交叉补贴 یا یارانهدهی متقابل میشود که در آن کاربران پرداختکننده بهره، هزینههای کاربران دیگر را نیز покры میدهند.




