افت فروش خودرو در چین در پایان سال با کاهش نادر
فروش خودرو در چین برای دومین ماه متوالی کاهش یافت که کاهشی نادر در اوج فصل خرید پایان سال محسوب میشود. کاهش ۸ درصدی فروش عمدتاً ناشی از کاهش ۲۲ درصدی خودروهای بنزینی است.

داغ
کاهش فروش خودرو در چین در فصل پررونق
فروش خودرو در چین برای دومین ماه متوالی با کاهش مواجه شده است که این اتفاق در زمانی رخ داده که معمولاً اوج فصل خرید پایان سال محسوب میشود. بر اساس دادههای انجمن خودروی چین، فروش خردهفروشی خودرو در نوامبر حدود ۸ درصد کاهش یافته و به ۲.۱ میلیون دستگاه رسیده است.
- کاهش ۲۲ درصدی فروش خودروهای بنزینی عامل اصلی این افت
- رشد ۴.۲ درصدی فروش خودروهای انرژی جدید (NEV)
- عدم جبران کاهشقیمتها توسط خودروسازان برای جبران پایان یارانه تعویض خودرو
- نقش مهم سیاستهای دولت در حمایت از بازار خودرو
“کاهش فروش در زمانی اتفاق افتاده که معمولاً شاهد اوج فروش پایان سال هستیم”
این وضعیت نشاندهنده تأثیر مستقیم سیاستهای دولتی و تغییر الگوی مصرف در بازار خودرو چین است.



