افزایش ثروت زنان و تأثیر آن بر بازار هنر
با افزایش ثروت زنان مجموعهدار جوان، بازار هنر در حال تحول است. اگرچه قیمت آثار هنرمندان زن همچنان از همتایان مرد عقب است، اما قدرت خرید این نسل جدید میتواند تغییر ایجاد کند.

تحول بازار هنر با قدرت خرید زنان
با افزایش ثروت در میان زنان، به ویژه نسلهای جوانتر، بازار هنر شاهد تغییرات قابل توجهی است. اگرچه نمایش و قیمتگذاری آثار هنرمندان زن هنوز از همتایان مردشان عقب است، اما قدرت خرید مجموعهداران جدید میتواند این شکاف را کاهش دهد.
- زنان مجموعهدار جوان با سرمایهگذاری روی آثار هنرمندان زن، تعادل جنسیتی را در بازار هنر بهبود میبخشند
- شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام نقش کلیدی در کشف و معرفی هنرمندان زن ایفا میکنند
- خریداران جدید مانند روزلین متیوز، آثار هنرمندانی مانند فلوریا گونزالس را با اشتیاق دنبال میکنند
- گالریهایی مانند JO-HS در مکزیکوسیتی به نمایش آثار هنرمندان زن توجه ویژهای دارند
- همکاری مشاوران هنری مانند ایلا گانت در معرفی آثار به خریداران مؤثر است
“کارهای او بسیار پرانرژی، بیپروا و مملو از احساس است” - روزلین متیوز درباره آثار فلوریا گونزالس
“یک هماهنگی عجیب وجود داشت” - متیوز درباره تأثیر دیدن اثر در کاتالوگ دیجیتال و اینستاگرام
این تحول نشان میدهد که با تغییر نسل مجموعهداران و افزایش آگاهی نسبت به ارزش آثار هنرمندان زن، بازار هنر به سمت توازن بیشتری حرکت میکند.


