چه اتفاقی میافتد وقتی یک منطقه بدون خودرو بسیار محبوب میشود
بروسل محدودیت دوچرخهسواری در منطقه پیادهرو مرکزی را به دلیل ازدحام زیاد اجرا میکند. همچنین: شهر فولادی چین سیاستهای تشویق فرزندآوری را تقویت میکند و راهحل بهتر برای ایمنی ترافیک.

منطقه پیادهرو بروسل و چالش محبوبیت
منطقه «پیتونیر» در بروسل که در سال ۲۰۱۵ به عنوان منطقهای بدون خودرو به مساحت ۱۲۴ هکتار ایجاد شد، به دلیل استقبال گسترده با چالش مدیریت فضا مواجه شده است. این محبوبیت سبب بروز تضاد منافع بین عابران پیاده و دوچرخهسواران شده است. مسئولان شهری برای حل این مشکل، از سال آینده ممنوعیت تردد دوچرخه را در ساعات پیک اعمال خواهند کرد. این تصمیم انتقاد طرفداران دوچرخهسواری را برانگیخته و آنها آن را نشانه برنامهریزی ضعیف شهری میدانند.
- منطقه پیتونیر به عنوان میدان اصلی غیررسمی بروسل عمل میکند.
- افزایش تردد باعث ایجاد ناامنی و اختلاف بین کاربران مختلف شده است.
- طرح ممنوعیت دوچرخه نمونهای از چالش مدیریت فضاهای عمومی پویا است.
«این پرونده نشان میدهد که سیاستگذاران باید با دقت بیشتری به فکر میزبانی از طیف وسیعی از مسافران فعال باشند.
منتقدان معتقدند شهر باید به دنبال راهحلهای یکپارچهتر برای مدیریت ترافیک عابران پیاده و دوچرخهسواران باشد.


