کپیبرداری روسیه از برندهای اروپایی
بر اساس بررسیهای بلومبرگ، بیش از ۳۰۰ شرکت اروپایی در معرض خطر از دست دادن علامتهای تجاری خود در روسیه هستند. قوانین جدید روسیه اجازه لغو علائم تجاری استفادهنشده را میدهد.

کپیبرداری روسیه از برندهای اروپایی
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای روسی در حال کپیبرداری سیستماتیک از برندهای معروف اروپایی هستند. این فرآیند با استفاده از خلأ قانونی در قوانین مالکیت معنوی روسیه انجام میشود که بر اساس آن، هر علامت تجاری که برای سه سال مورد استفاده قرار نگیرد، قابل لغو بوده و میتواند به درخواستکنندگان جدید اختصاص یابد.
جزئیات قانونی
- شرایط لغو: علائم تجاری استفادهنشده به مدت سه سال
- هزینه درخواست: کمتر از ۱۵۰۰ دلار
- تاریخچه: درخواستها قبل از سومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت
"برندهای معروفی مانند ویکتوریا سکرت، اریکسون، ایندیترکس و نوکیا برخی از حقوق خود را از دست دادهاند"
این روند با خروج گسترده شرکتهای آمریکایی و اروپایی از روسیه پس از جنگ تشدید شده و امنیت مالکیت معنوی را در این کشور با چالش جدی مواجه کرده است.



