آیا شهرها باید دوچرخههای اشتراکی شهری را برای گردشگران ممنوع کنند؟
بررسی ممنوعیت استفاده گردشگران از دوچرخههای اشتراکی در بارسلون و تأثیرات اقتصادی آن. همچنین گزارشهایی از سرمایهگذاری میلیاردرها در سان فرانسیسکو و مقابله محلیها با گردشگری بیش از حد.

ممنوعیت دوچرخههای اشتراکی برای گردشگران در بارسلون
بارسلون برنامه دوچرخهاشتراکی شهری خود به نام “Bicing” را تنها برای ساکنان محلی در دسترس قرار داده است. این تصمیم که بخشی از پاسخ به مشکل “گردشگری بیش از حد” است، باعث شده گردشگران بینالمللی نتوانند از این خدمات استفاده کنند. با این حال، دیوید زیپر در تحلیلی اشاره میکند که این شهر در حال از دست دادن درآمد قابل توجهی از گردشگران است.
- در برخی مقاصد گردشگری، بازدیدکنندگان مبلغ بیشتری برای استفاده از سیستم دوچرخهاشتراکی پرداخت میکنند
- این درآمد میتواند هزینههای کمتری را برای ساکنان محلی تأمین مالی کند
- ممنوعیت کامل ممکن است راهحل بهینهای نباشد
“سیستمهای دوچرخهاشتراکی نباید گردشگران را به حاشیه برانند”
این رویکرد نشان میدهد که شهرها需要在 حفظ منابع محلی و کسب درآمد از گردشگری تعادل برقرار کنند.




