چگونه خودروسازان خارجی میتوانند در چین به فعالیت ادامه دهند
فصل درآمدزایی اخیر برای خودروسازان چینی مطلوب نبوده، اما رقبای خارجی آنها که دوران طلایی خود در بزرگترین بازار خودروی جهان را طی همهگیری از دست دادند، اکنون با کوچکسازی حضور و تبدیل چین به پایگاه صادرات روبرو هستند.

استراتژی خودروسازان خارجی در بازار چین
خودروسازان خارجی در چین با تغییر اساسی در استراتژی خود مواجه شدهاند. پس از پایان دوران طلایی حضور در بزرگترین بازار خودروی جهان طی همهگیری کرونا، این شرکتها ناگزیر به کوچکسازی عملیات و تغییر جهت به سمت تبدیل چین به پایگاه صادراتی شدهاند. این رویکرد جدید برای شرکتهای دترویتی مانند جنرال موتورز، فورد و استلانتیس امکان تداوم حضور در بازار چین را فراهم کرده است.
- فروش فورد در چین از اوج ۱.۲۷ میلیون دستگاه در ۲۰۱۶ به ۱۸۰۰۰۰ دستگاه کاهش یافت
- جنرال موتورز با برندهایی چون شورلت، کادیلاک و بویک افت مشابهی را تجربه کرد
- استلانتیس (ادغام فیات کرایسلر) سه سال پیش از مشارکت تولید جیپ خارج شد
"دوران طلایی خودروسازان خارجی در بزرگترین بازار خودروی جهان طی همهگیری به پایان رسید"
این تغییر استراتژی نشاندهنده تحول عمیق در رویکرد شرکتهای بینالمللی نسبت به بازار چین است که از بازار مصرف محور به پایگاه تولید و صادرات تبدیل شده است.



