نمایشگاه «زمین چکنده»: کانوپا هانسکا لوگر گذشته را به آیندهای فرضی میآورد
نمایشگاه انفرادی کانوپا هانسکا لوگر در موزه هنر جاسلین به بررسی تاریخ، حافظه، سنت و زمان میپردازد. این هنرمند با الهام از کارهای کارل بودمر، هنرمند سوئیسی، به کاوش در روایات بومیان آمریکا و سیالیت سنتهای شفاهی در مقابل ثبات چاپ میپردازد.

نمایشگاه زمین چکنده: تلفیق گذشته و آینده
نمایشگاه «زمین چکنده» اثر کانوپا هانسکا لوگر در موزه هنر جاسلین واقع در اوماها، تجربهای غوطهورکننده از تاریخ، حافظه و سنتهای بومیان آمریکا ارائه میدهد. این نمایشگاه که تا ۸ مارس ۲۰۲۶ ادامه دارد، بر سیالیت روایات در مقابل ثبات اسناد چاپی تمرکز دارد. لوگر با الهام از آثار کارل بودمر، هنرمند سوئیسی که در دهه ۱۸۳۰ بومیان آمریکا را مستند کرد، به بررسی چگونگی انتقال و دریافت روایات میپردازد.
- تلفیق رسانهها: لوگر از سفال، مجسمهسازی، عملکرد، منسوجات و چاپ برای بیان میراث خود از قبایل ماندان، هیداتسا، آریکارا و لاکوتا استفاده میکند.
- فناوریهای اجدادی آینده: این مجموعه با فروریختن زمان، گذشته و آینده را گرد هم میآورد تا نشان دهد فرهنگ بومیان آمریکا همیشه در حال تکامل است.
- سری میدیگادی: رقصندههایی با پوشش الهامگرفته از بیسون که در چاپهای جدید با مناظر بودمر ترکیب شدهاند.
- کار مشارکتی: بازدیدکنندگان با ساختن مهرههای سفالی در تکمیل مجسمهای به شکل بوفالو مشارکت میکنند.
لوگر میگوید: “به عنوان یک فرد بومی در آمریکای شمالی، شما به مدرسه میروید، تاریخ کشور را یاد میگیرید و یک داستان متضاد دارید.” لوگر در مورد مناظر بودمر اشاره میکند: “اوه، اما ما آنجا بودیم!” این نمایشگاه نه تنها نگاهی به گذشته دارد، بلکه آیندهای فرضی را ترسیم میکند که لبریز از گذشته است.




