تیمو فالر در ‘ترمینال کلاسیک’ با دوگانگیها و تضادها دست و پنجه نرم میکند
نمایشگاه انفرادی تیمو فالر با عنوان «ترمینال کلاسیک» در گالری سباستین گلدستون، مجسمههای شیشهرنگی او را به نمایش میگذارد که تضادهای سیاسی-اجتماعی آمریکا و تغییرات شخصی هنرمند را بررسی میکنند.

نمایشگاه «ترمینال کلاسیک» تیمو فالر
نمایشگاه انفرادی تیمو فالر با عنوان «ترمینال کلاسیک» در گالری سباستین گلدستون در نیویورک، مجموعهای از مجسمههای شیشهرنگی او را به نمایش میگذارد که با استفاده از نمادهای آمریکایی مانند پرچم و کاخ سفید، به بررسی تضادهای سیاسی-اجتماعی و دگرگونیهای شخصی هنرمند میپردازد. فالر که اخیراً به هلند نقل مکان کرده، در آثارش مفاهیم دوگانگی گذشته و حال، آزادی در مقابل محدودیت، و بحرانهای زیستمحیطی را با الهام از موتیفهای باستانی مایا و نمادهای معاصر درهم میآمیزد.
- استفاده از اشیاء یافت شده مانند فنر تخت خواب برای خلق پرچم آمریکا
- به کارگیری نمادهای متضاد مانند عقاب سرسفید هم به عنوان نماد آمریکایی و هم نماد بومیان
- بررسی محدودیتها از طریق نمادهای نرده، دروازه و حصار
- تأکید بر تضاد بین دموکراسی و اقتدارگرایی در نماد کاخ سفید
گالری در توصیف آثار میگوید: “نردهها، دروازهها و تختها به روشهای مختلف ما را نگه میدارند - در زمینمان، در خانهمان، در خوابمان.” فالر در اثر خود «ایدهآل، آرمانی...» کاخ سفید را پشت حصار خیابان پنسیلوانیا نشان میدهد که گویی در زندان خودساختهاش محبوس شده است.
این نمایشگاه تا ۱۳ دسامبر ادامه دارد و آثار فالر گفتوگوی پیچیدهای بین تاریخ، سیاست و هنر معاصر ایجاد میکنند.




