جریمه ۱۱۶ میلیون دلاری اپل در ایتالیا به دلیل قابلیت App Tracking Transparency
سازمان رقابت ایتالیا اپل را به دلیل الزامات قابلیت شفافیت ردیابی اپها به پرداخت جریمه محکوم کرد. این نهاد معتقد است قواعد اپل برای توسعهدهندگان زیانبار است و از موقعیت مسلط شرکت سوءاستفاده شده است.

جریمه اپل توسط سازمان رقابت ایتالیا
سازمان رقابت ایتالیا (AGCM) شرکت اپل را به پرداخت جریمهای معادل ۹۸٫۶ میلیون یورو (۱۱۶ میلیون دلار) محکوم کرده است. این جریمه به دلیل نحوه اجرای قابلیت App Tracking Transparency اعمال شده که از زمان انتشار iOS 14.5 در آوریل ۲۰۲۱ обязаاری شده است. این قابلیت از اپلیکیشنها میخواهد پیش از ردیابی فعالیت کاربران برای تبلیغات هدفمند، اجازه بگیرند.
- سازمان رقابت ایتالیا معتقد است قواعد اپل برای توسعهدهندگان اپها و تبلیغدهندگان نامناسب و زیانبار است
- اپل از موقعیت مسلط خود در بازار اتحادیه اروپا سوءاستفاده کرده است
- این الزامات هزینه و فشار مضاعف برای توسعهدهندگان ایجاد میکند
- کاربران در اتحادیه اروپا با دو درخواست مجوز (App Tracking Transparency و GDPR) مواجه میشوند
- اپل اعلام کرده که به این رأی اعتراض خواهد کرد
AGCM در بیانیه خود گفت: "اپل میتوانست برای دستیابی به همان سطح از حریم خصوصی، از روشهایی استفاده کند که محدودکننده رقابت نباشند."
این نهاد همچنین اشاره کرد: "قواعد App Tracking Transparency ظاهراً میتوانند برای اپل منافع مالی ایجاد کنند."
اپل بر مزایای این قابلیت برای حریم خصوصی کاربران تأکید دارد، اما سازمان ایتالیایی معتقد است شرکت میتوانست راهکارهای کمتهاجمیتری برای حفظ حریم خصوصی ارائه دهد.


