استراتژی شبکهای چری؛ چگونه برندهای متعدد یکدیگر را تکمیل میکنند؟
شرکت چری استراتژی منحصر به فردی برای مدیریت برندهای متعدد خود دارد که در آن هر برند سبک زندگی، شخصیت متمایز یا نیاز خاص بازار را هدف قرار میدهد.

استراتژی شبکهای چری در بازار خودرو
شرکت چری استراتژی منحصر به فردی برای مدیریت برندهای متعدد خود توسعه داده است که با نام "استراتژی شبکهای چری" شناخته میشود. برخلاف رویکرد سنتی خودروسازان غربی که برندها را بهصورت عمودی براساس قیمت و اعتبار طبقهبندی میکنند، چری از رویکردی افقی استفاده میکند.
- چری: برای خریداران خانوادگی سنتی مناسب است
- جیکو: برای علاقهمندان به ظرافت و تم شهری-آفرود
- اومودا: برای مشتریان علاقهمند به مد و طراحی اسپرت
- لپاس: با طراحی متمایز برای افرادی که میخواهند متفاوت باشند
لوکاس هریس، مدیر ارشد عملیاتی چری میگوید: "هر برند سطحی بالاتر یا پایینتر از سایر برندها ندارد"
همپوشانی برندها بهصورت عمدی انجام میشود تا بهعنوان دروازه ورودی نسبت به برند بعدی عمل کنند
این استراتژی به چری اجازه میدهد تا بازارهای متنوعی را پوشش دهد و در آینده برندهای جدیدی مانند اکسید، لوکسید، جتور و آیکار را نیز معرفی کند.


