فراری روی موتور هیدروژنی وارونه کار میکند
فراری موتور هیدروژنی وارونهای توسعه داده که میل لنگ در بالا قرار دارد. این نوآوری با چالش روانکاری روبروست اما تمایل فراری برای غلبه بر محدودیتهای مهندسی را نشان میدهد.

موتور هیدروژنی وارونه فراری
فراری در حال توسعه یک موتور هیدروژنی وارونه است که معماری سنتی موتورهای درونسوز را به چالش میکشد. در این طراحی، میل لنگ در بالا و محفظه روغن زیر کاپوت قرار گرفته که فضای بیشتری برای مخازن هیدروژن فراهم میکند.
سیستم روغنکاری خشک
- استفاده از سیستم روغنکاری خشک با مخزن جداگانه
- کنترل دقیق جریان روغن توسط پمپهای الکتریکی تحت نظر ECU
- قطع روغن ۰.۵ تا ۲.۵ ثانیه قبل از خاموش شدن موتور
- پرتاب روغن باقیمانده توسط چرخش میل لنگ به مخزن
"این نوآوری تمایل فراری را برای کنار زدن محدودیتهای مهندسی نشان میدهد."
"طرح موتور وارونه انگیزه فراری برای آزمایش، نوآوری و بازتعریف مهندسی خودروهای پرفورمنس را برجسته میکند."
این طراحی جسورانه نشاندهنده خلاقیت و ریسکپذیری فراری است، هرچند عملی بودن آن هنوز مورد بحث است.



