تکامل موتور هوندا؛ دو اختراع جدید آینده موتور V3 را آشکار میکنند
هوندا با دو اختراع جدید سیستم مدیریت روغن و خنککاری موتورهای V شکل را بهبود بخشیده است. این فناوریها وزن و قطعات را کاهش داده و راندمان حرارتی را افزایش میدهند، که میتواند در موتورسیکلتهای آینده مانند V3R 900 به کار رود.

تکامل موتورهای V شکل هوندا با دو اختراع جدید
شرکت هوندا موتور ژاپن با ثبت دو اختراع مهم، مسیر تکامل موتورهای V شکل خود را نشان داده است. این اختراعات که توسط مهندسان ارشد هوندا شامل هیرویوکی سوگیورا، هیرویوکی کاگا و یوئیچی اوهاشی به ثبت رسیده، بر بهبود سیستمهای مدیریت روغن و خنککاری متمرکز است. هدف اصلی این نوآوریها کاهش وزن، کاهش تعداد قطعات و افزایش راندمان حرارتی موتورها برای استفاده در موتورسیکلتهای آینده مانند نمونه اولیه V3R 900 است.
- سیستم مدیریت روغن یکپارچه: استفاده از یک پمپ روغن واحد برای تمیز کردن همزمان دو محفظه میللنگ که منجر به کاهش وزن و بستهبندی فشردهتر میشود
- بهبود سیستم خنککاری: توالی هوشمند گردش مایع خنککننده از بلوک سیلندر جلو به عقب و سپس سرسیلندرها برای کاهش زمان گرم شدن موتور
- کاهش آلایندگی: بهبود راندمان حرارتی برای کاهش انتشار آلایندگی و تضمین تحویل مداوم قدرت
- کاربرد در پلتفرمهای آینده: احتمال استفاده در موتورسیکلتهای اسپرت 900 تا 1200 سیسی و مدلهایی مانند Africa Twin
- توسعه مستمر: نشاندهنده تعهد هوندا به بهبود موتورهای درونسوز علیرغم تمرکز فعلی بر موتورهای دوقلوی موازی
“هدف اختراع اول کاهش وزن و تعداد قطعات از طریق سیستم مدیریت روغن داخلی یکپارچه است.” “اختراع دوم با بهبود جریان خنککننده، زمان گرم شدن موتور را کاهش میدهد که برای کاهش آلایندگی crucial است.”
این نوآوریها نشان میدهد که هوندا همچنان به توسعه موتورهای چندسیلندر خود ادامه داده و ممکن است شاهد ظهور خانواده جدیدی از موتورسیکلتهای اسپرت با فناوریهای پیشرفته در آینده نزدیک باشیم.
