تویوتا رقبا را به فروش خودروهای هیبریدی قلابی متهم کرد
تویوتا سیستمهای ۴۸ ولتی را هیبریدی واقعی نمیداند و در استرالیا آنها را با نام «V Active» تبلیغ میکند. این شرکت رقبا را به سردرگمی مشتریان متهم کرده است.

انتقاد تویوتا از رقبا درباره سیستمهای هیبریدی
تویوتا اخیراً رقبای خودروساز را به استفاده نادرست از اصطلاح "هیبریدی" برای سیستمهای ۴۸ ولتی متهم کرده است. به گفته «شان هنلی»، مدیر فروش تویوتا در استرالیا، این سیستمها نقش بسیار محدودی در بهبود کارایی داشته و نمیتوانند خودرو را تنها با نیروی برقی به حرکت درآورند.
- سیستمهای ۴۸ ولتی تنها عملکرد موتور استارتر و ژنراتور را ترکیب میکنند
- بهبود بهرهوری سوخت در این سیستمها بسیار ناچیز است
- تویوتا در استرالیا این فناوری را با نام "V Active" معرفی میکند
- هایلوکس و لندکروزر پرادو مجهز به این سیستم هیبریدی محسوب نمیشوند
- تویوتا در اروپا هایلوکس ۴۸ ولتی را با عنوان هیبریدی بازار یابی میکند
هنلی تأکید کرد: "به نظر ما یک سیستم با کمک فناوری ۴۸ ولتی، پیشرانه هیبریدی محسوب نمیشود" او افزود: "مسئولیت شرکتهای خودروسازی آگاه کردن مشتریان از تفاوتهای این دو سیستم است"
این انتقادات در حالی مطرح میشود که تویوتا خود در بازارهای مختلف استراتژیهای متفاوتی را در پیش گرفته است.




