معرفی فناوری FSR Redstone توسط AMD؛ بهبود وضوح، فریمریت و رهگیری پرتو در بازیها
AMD فناوری جدید FSR Redstone را معرفی کرده که با کمک یادگیری ماشینی باعث ارتقای وضوح، تولید فریم و بازتولید پرتو میشود. این فناوری ابتدا فقط برای کارتهای Radeon RX 9000 ارائه خواهد شد.

معرفی فناوری FSR Redstone توسط AMD
شرکت AMD رسماً فناوری جدید FSR Redstone را معرفی کرده که با بهرهگیری از یادگیری ماشینی باعث بهبود چشمگیر وضوح تصویر، افزایش فریمریت و ارتقای کیفیت رهگیری پرتو در بازیها میشود. این فناوری که ابتدا در بازی Call of Duty: Black Ops 7 عرضه محدود شده بود، حالا به صورت رسمی معرفی شده است.
ویژگیهای اصلی FSR Redstone
- FSR Upscaling: این ویژگی که پیشتر با نام FSR 4 شناخته میشد، به عنوان جایگزین مستقیم در بازیهای سازگار با FSR 3.1 عمل میکند و پشتیبانی از بیش از ۲۰۰ بازی تا پایان سال پیشبینی شده است
- Frame Generation: این سیستم با استفاده از شبکههای عصبی آموزشدیده، نرخ فریم را در سناریوهای سنگین افزایش میدهد و انتظار میرود در ۳۰ بازی تا پایان سال پشتیبانی شود
- Ray Regeneration: شبیه به فناوری Ray Reconstruction انویدیا عمل کرده و کیفیت نور و بازتابها را با بازتولید هوشمندانه دادههای رهگیری پرتو بهبود میبخشد
- FSR Radiance Caching: این تکنیک که در سال ۲۰۲۶ عرضه میشود، هزینه پردازش نور غیرمستقیم را کاهش داده و سرعت رندرینگ مبتنیبر رهگیری پرتو را افزایش میدهد
AMD ادعا کرده مجموعه Redstone میتواند تا ۳.۳ برابر عملکرد بهتر نسبت به رندرینگ 4K واقعی ارائه کند
نکته قابل توجه این است که Redstone تنها برای کارتهای گرافیک Radeon RX 9000 عرضه شده و از معماریهای قدیمیتر RDNA2 و RDNA3 پشتیبانی نمیکند
این فناوری گام مهمی در رقابتهای گرافیکی محسوب شده و انتظار میرود تجربه بازیهای جدید را به طور چشمگیری بهبود بخشد.




