شیائومی ۱۰۰۰ فروشگاه خود را در چین تعطیل میکند
شرکت شیائومی قصد دارد بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه کمبازده را در چین تعطیل کند تا بهرهوری شبکه فروش افزایش یابد و تمرکز روی بخشهای سودآورتری مانند خودروهای برقی را بیشتر کند.

بازسازی شبکه فروش شیائومی در چین
شرکت شیائومی که سالها به افتتاح پیدرپی فروشگاههای فیزیکی معروف بود، اکنون تصمیم گرفته روند خود را معکوس کند. این غول فناوری چینی قصد دارد بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه کمبازده و زیانآور خود را در سراسر چین تعطیل نماید. هدف اصلی از این اقدام، حرکت از کمیت به سمت کیفیت و افزایش سودآوری است تا منابع شرکت برای بخشهای پرسودتر مانند خودروهای برقی آزاد شود.
جزئیات برنامه تعطیلی
- فروشگاههایی که قبل از ژانویه ۲۰۲۵ افتتاح شدهاند، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت
- فروشگاههای همزمان کمبازده و ضررده در لیست تعطیلی قرار میگیرند
- شیائومی تخمین میزند با این کار ضرر سالانه شرکای تجاری تا ۷۲.۴۶ میلیون یوان کاهش یابد
حمایت از نمایندگیها
“وانگ شیائویان”، رئیس بخش چین شیائومی میگوید: «این تصمیم نشان میدهد که شیائومی پایداری بلندمدت را به رشد هیجانی کوتاهمدت ترجیح داده است.»
شرکت برای تشویق نمایندگیها به تعطیلی، متعهد شده هزینه تعدیل یکباره معادل ۲۷.۲۶ میلیون یوان را تقبل کند. اما برای نمایندگیهایی که اصرار به ادامه فعالیت دارند، از ژانویه ۲۰۲۶ مسئولیت تأمین نیروی انسانی و تمامی ریسکهای عملیاتی کاملاً برعهده خود نمایندگی خواهد بود.
این تغییرات نه تنها شامل فروشگاههای موبایل، بلکه بخش فروش خودروهای برقی شیائومی نیز میشود. شرکت ساختار بخش نیروی انسانی فروشگاههای EV را تغییر داده تا با کاهش تعداد کارکنان، هزینههای سربار کم شده و کارایی کلی افزایش یابد.



