رئیس کل بیمه مرکزی: مدیریت چالش بین فروش آنلاین و متعارف بیمه
پرویز خوشکلام خسروشاهی اعلام کرد بیمه مرکزی طرفدار نوآوری هدفمند است و به دنبال مدیریت چالش بین پلتفرمهای فروش آنلاین و شبکه متعارف نمایندگیها میباشد.

مدیریت چالش فروش آنلاین و متعارف بیمه
رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با دیجیاتو تأکید کرد که این نهاد طرفدار نوآوری هدفمند است و ماموریت آن حمایت از نوآوری در چارچوبی است که به ارتقای رفاه عمومی و بهبود کیفیت زندگی منجر شود. وی در پاسخ به انتقادات درباره محدودیتهای نوآوری اظهار داشت: «نوآوری خودش هدف نیست، بلکه وسیلهای است برای اینکه زندگی مردم بهتر و آرامتر شود».
- کمیته تسهیل فعالیت کسبوکارهای دیجیتال ضربالاجل دو ماههای برای رفع تبعیضهای نظارتی تعیین کرده بود
- بیمه مرکزی اداره کلی مخصوص نوآوری دارد که تاکنون مجوز ۷ اینشورتک را صادر کرده است
- یک شرکت بیمه تمام دیجیتال در حال فعالیت است و تقاضای تأسیس تعدادی دیگر در دست بررسی میباشد
- اولین موسسه فناور بیمه با شرایط بسیار تسهیلگرایانه مجوز فعالیت گرفته است
«اگر نوآوری به مدلی پیاده شود که خودش تبدیل به مشکلی برای مردم شده و کیفیت زندگی را در معرض خطر قرار دهد، بایستی آنرا رگولیت کرد»
«ما بهعنوان تنظیمگر بخشی، موظفیم سازوکاری طراحی کنیم تا ضمن حمایت تسهیلگرایانه از نوآوری، از بروز انحرافات احتمالی در بازار هم جلوگیری شود»
بیمه مرکزی بر این باور است که نوآوری نیاز همیشگی صنعت بیمه است و بدون آن این صنعت از رشد مورد مطالبه جامعه عقب میماند.
