مهلت دو ماهه به بیمه مرکزی برای رفع تبعیضهای نظارتی علیه پلتفرمهای بیمهای
وزارت ارتباطات مرجع تشخیص رفع تبعیض خواهد بود. بیمه مرکزی موظف شد ظرف دو ماه تبعیضهای نظارتی میان کارگزاران برخط و سنتی را برطرف کند.

مهلت دو ماهه برای رفع تبعیضهای نظارتی در صنعت بیمه
بر اساس مصوبات اولین جلسه کمیته تسهیل فعالیت کسبوکارهای دیجیتال، بیمه مرکزی موظف شد ظرف دو ماه هر گونه تبعیض در اعمال نظارت بر تسویه کارگزاران برخط و سنتی را برطرف کند. این تصمیم در پی شکایت پلتفرمهای فروش بیمه برخط از مواد آییننامههای نظارتی شورای عالی بیمه اتخاذ شده است. مرجع تشخیص رفع تبعیض نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده است.
- در صورت عدم رفع تبعیض پس از دو ماه، ماده ۵ آییننامه شماره ۹۲/۳ معلق خواهد شد
- ماده ۲۳ آییننامه شماره ۹۲ لازمالاجرا میشود
- ابلاغیه به رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکتهای بیمهای صادر شده است
- شکایت کارگزاران برخط نسبت به آییننامههای نرخگذاری نیز مطرح شده است
- در زمینه نرخگذاری کارمزد باید از مجلس استفساریه دریافت شود
“مرجع تشخیص رفع تبعیض وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده است” “بیمه مرکزی موظف است ظرف دو ماه تبعیضهای نظارتی را برطرف کند”
این مصوبه گام مهمی در جهت تسهیل فعالیت کسبوکارهای دیجیتال و ایجاد فضای رقابتی عادلانه در صنعت بیمه ایران محسوب میشود.
