مدیرعامل ماکسیم: وزارت راه باید تنظیمگری کند، نه مجوزدهی
مدیرعامل ماکسیم در گفتوگو با دیجیاتو به چالشهای تاکسیهای اینترنتی بینشهری و لزوم تفکیک نقش تنظیمگری و مجوزدهی توسط وزارت راه میپردازد.

چالشهای تاکسیهای اینترنتی بینشهری
آرمین کریمی مدیرعامل ماکسیم در گفتوگو با دیجیاتو به مشکلات فعالیت تاکسیهای اینترنتی بینشهری اشاره کرده و میگوید: وزارت راه و شهرسازی نقش «مجوزدهنده» را برای خود انتخاب کرده در حالی که وظیفه نهادهای دولتی «تنظیمگری» است. این وضعیت تبدیل به مانعی بر سر راه توسعه پلتفرمها شده است. کریمی با اشاره به تاریخچه فعالیت این کسبوکارها از اربعین ۱۴۰۰ میگوید: در آن دوره جلسات متعددی برگزار شد اما درنهایت وضعیت مبهمی ایجاد شد.
- رفتارهای دوگانه نهادهای تصمیمگیر و تنظیمگر
- لغو مجوزها پس از دورههای حمایتی
- جمعآوری تبلیغات در سطح شهر و جادهها
- توقف خودروهای دارای لوگوی ماکسیم در مواردی
- تفسیرهای دوگانه از قانون توسط دستگاههای مختلف
«بر اساس قانون نظام صنفی مجوز خود را از اتحادیه کسبوکارهای مجازی دریافت میکنیم. ارگانهای دولتی نیز باید نقش تنظیمگری را ایفا کنند.»
«واقعاً نگران هستیم، زیرا نگاه نهادهای تصمیمگیر به ما مشابه نگاه به شرکتهای سنتی حملونقل است، در حالی که ماهیت کسبوکار ما کاملاً متفاوت است.»
مدیرعامل ماکسیم تأکید میکند که آماده همکاری با سازمانهای مختلف هستند اما در حال حاضر روند رشد آنها به دلیل محدودیتهای ایجاد شده متوقف شده است.
