چالش کلمبیا برای طرفداران زمین تخت: عکس از لبه زمین و برنده شدن داراییهای شرکت
برند کلمبیا با کمپین Expedition Impossible طرفداران نظریه زمین تخت را به چالش دعوت کرده: اگر لبه زمین را پیدا کنید و با محصولات کلمبیا عکس بگیرید، تمام داراییهای شرکت را برنده میشوید.

چالش طنزآمیز کلمبیا برای طرفداران زمین تخت
برند کلمبیا (Columbia Sportswear) با همکاری آژانس adam&eveDDB کمپین تبلیغاتی جدیدی با عنوان “Expedition Impossible” راهاندازی کرده که با رویکردی طنزآمیز به نظریهپردازان زمین تخت میپردازد. در این کمپین، «تیم بویل» مدیرعامل شرکت، قول داده است اگر طرفداران این نظریه بتوانند لبه فرضی زمین را پیدا کنند و درحالی که محصولات کلمبیا را پوشیدهاند از آن عکس بگیرند، تمام داراییهای شرکت شامل دستگاههای قهوهساز، چاپگرها و حتی سر گوزن نصبشده روی دیوار را به آنان تقدیم خواهد کرد.
- ویدیوی تبلیغاتی در دفتر مرکزی کلمبیا در پورتلند فیلمبرداری شده
- این کمپین ادامهدهنده رویکرد جسورانه و غیرمتعارف کلمبیا در بازاریابی است
- همراه با ویدیو، نامه سرگشادهای در نیویورک تایمز منتشر شده
- هدف جلب توجه مخاطبان wider بدون استفاده از لحن خودبزرگبینانه
- بویل تأکید کرد: “این کمپین نشاندهنده مأموریت کلمبیا برای حفظ انرژی جسورانه برند است”
“اگر لبه زمین را پیدا کنید و با لباسهای کلمبیا عکس بگیرید، صاحب همه داراییهای شرکت میشوید.”
این اقدام کلمبیا نمونه بارزی از استفاده از شوخی و کنایه در تبلیغات برای ایجاد engagement و viral شدن محتوا است.




