جاجیگا در تبلیغات گوگل از نام رقیب خود جاباما استفاده کرد
پلتفرم اجاره اقامتگاه جاجیگا در تبلیغات گوگلی خود مستقیماً از نام رقیب خود جاباما استفاده کرده است، اقدامی که مدیرعامل این شرکت قبلاً آن را «کاربر دزدی» نامیده بود.

تبلیغات جنجالی جاجیگا روی نام رقیب
پلتفرم اجاره اقامتگاه جاجیگا اخیراً در تبلیغات گوگل خود از نام رقیب اصلی خود جاباما استفاده کرده است. این در حالی است که سال گذشته مدیرعامل جاجیگا، بابک سهرابی، چنین اقداماتی را «کاربر دزدی» و غیرحرفهای عنوان کرده بود. بررسیها نشان میدهد جاجیگا از عباراتی مانند «متنوعتر از جاباما» در عنوان تبلیغات خود استفاده کرده است.
- برند بیدینگ یک استراتژی بازاریابی است که در آن شرکتها روی نام برند رقبا تبلیغ میکنند
- مدیر مارکتینگ جاباما، فرهاد بهشتی، با انتشار اسکرینشات به این اقدام جاجیگا واکنش نشان داد
- سال گذشته پلتفرم «شب» نیز به استفاده از نام جاجیگا و جاباما متهم شده بود
- گوگل دستورالعملهای سختگیرانهای برای این نوع تبلیغات دارد
- کارشناسان معتقدند این رفتارها به رقابت سالم آسیب میزند
«به قول آقای سهرابی، این کار چیزی نیست جز کاربر دزدی» - فرهاد بهشتی
«این اقدام غیرحرفهای و خلاف قوانین گوگل است» - بابک سهرابی (سال گذشته)
این رویه نشان میدهد که رقابت در بازار اجاره اقامتگاه ایران شدیدتر شده و شرکتها برای جذب کاربران به روشهای بحثبرانگیزی روی آوردهاند.




