مسئول چتجیپیتی OpenAI: پستهای ظاهراً تبلیغاتی درون برنامه «واقعی نیستند یا تبلیغ نیستند»
نیک تورلی، رئیس چتجیپیتی OpenAI، تأکید کرد که هیچ آزمون زندهای برای تبلیغات وجود ندارد و تصاویر مشاهدهشده «یا واقعی نیستند یا تبلیغ محسوب نمیشوند». این شرکت رویکرد متفکرانهای برای تبلیغات آینده در نظر دارد.
توضیحات OpenAI درباره ظاهر شدن تبلیغات در چتجیپیتی
نیک تورلی، رئیس چتجیپیتی در OpenAI، در پستی در X (توئیتر سابق) اعلام کرد که هیچ آزمون زندهای برای نمایش تبلیغات در این پلتفرم وجود ندارد. او تأکید کرد که تصاویر منتشرشده در شبکههای اجتماعی «یا واقعی نیستند یا تبلیغ محسوب نمیشوند». این توضیحات در پاسخ به پست بنیامین د کراکر، کارمند سابق xAI، ارائه شد که تصویری از گزینه خرید در Target در داخل یک مکالمه چتجیپیتی را نشان میداد.
- ادغام برنامه یا تبلیغ؟: دنیل مکآولی از OpenAI استدلال کرد که این یک تبلیغ نیست، بلکه نمونهای از ادغام برنامه است که در اکتبر اعلام شد.
- تأیید کوتاهی: مارک چن، مدیر ارشد تحقیقات OpenAI، نیز گفت که شرکت در این مورد «کوتاهی کرده» و هر چیزی که حس تبلیغ بدهد باید با دقت مدیریت شود.
- غیرفعالسازی موقت: چن اعلام کرد که این نوع پیشنهادها موقتاً غیرفعال شدهاند تا دقت مدل بهبود یابد.
- کنترلهای بهتر: این شرکت در حال بررسی کنترلهای بهتر برای کاربرانی است که این ویژگی را مفید نمیدانند.
- کد تبلیغات در نسخه بتا: در نوامبر، کد مربوط به تبلیغات در نسخه بتای برنامه اندروید چتجیپیتی کشف شد.
تورلی تأکید کرد: «اگر به سراغ تبلیغات برویم، رویکرد متفکرانهای خواهیم داشت. مردم به چتجیپیتی اعتماد دارند و هر کاری کنیم برای حفظ این اعتماد طراحی خواهد شد.»
هنوز عدم قطعیت زیادی درباره معرفی تبلیغات به چتجیپیتی وجود دارد، اما OpenAI بر حفظ اعتماد کاربران تأکید دارد.




