اپل تبلیغات بیشتری را به اپ استور اضافه خواهد کرد
اپل اعلام کرد که از سال آینده تبلیغات بیشتری را در نتایج جستجوی اپ استور ادغام خواهد کرد. این شرکت میگوید که این اقدام فرصتهای بیشتری در اختیار تبلیغدهندگان قرار میدهد، زیرا ۶۵ درصد دانلودها پس از جستجو اتفاق میافتد.
اپل تبلیغات بیشتری را به اپ استور میآورد
شرکت اپل رسماً اعلام کرده است که قصد دارد تعداد تبلیغات در اپ استور را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این تغییرات که از سال آینده اجرایی خواهند شد، شامل نمایش تبلیغات نه تنها در بالای نتایج جستجو، که هماکنون نیز وجود دارد، بلکه در میان نتایج جستجو نیز میشوند. اپل دلیل این اقدام را ارائه «فرصتهای بیشتر» به تبلیغدهندگان عنوان میکند، چرا که طبق آمار این شرکت، ۶۵ درصد از دانلود اپلیکیشنها مستقیماً پس از یک جستجو صورت میگیرد.
- در حال حاضر، تنها یک موقعیت تبلیغاتی در بالای صفحه نتایج جستجو وجود دارد.
- با اجرای این طرح جدید، تبلیغات در میان لیست نتایج جستجو نیز ظاهر خواهند شد.
- اپل اعلام کرده که تبلیغدهندگان نیازی به تغییر کمپینهای خود ندارند.
- این حرکت، مشابه استراتژیای است که گوگل سال گذشته در پلی استور اجرا کرد.
- گزارشهای اخیر حاکی از آن است که اپل قصد دارد تبلیغات را به اپلیکیشن Maps نیز بیاورد.
اپل میگوید: "تبلیغات میتوانند در موقعیت موجود - در بالای نتایج جستجو - یا پایینتر در نتایج جستجو نمایش داده شوند."
تجربه کاربران از افزایش تبلیغات در پلی استور گوگل نشان داده که این تغییرات میتوانند استفاده از فروشگاه برنامه را دشوارتر و آزاردهنده کنند.
این تغییرات در حالی رخ میدهد که نگرانیها regarding تجربه کاربری و حریم خصوصی افزایش یافته است. تاثیر دقیق این تبلیغات بر روی کاربران اپ استور را باید در عمل مشاهده کرد.




