اف تی سی در حال تحقیق درباره ابزار قیمتگذاری هوش مصنوعی اینستاکارت است
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا با ارسال درخواست تحقیق مدنی، در حال بررسی ابزار قیمتگذاری هوش مصنوعی اینستاکارت است. این اقدام پس از مطالعهای صورت گرفت که نشان داد این اپلیکیشن قیمتهای متفاوتی برای یک کالا در یک فروشگاه نمایش میدهد.
تحقیق اف تی سی درباره قیمتگذاری هوش مصنوعی اینستاکارت
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) با ارسال درخواست تحقیق مدنی به شرکت اینستاکارت، در حال بررسی ابزار قیمتگذاری هوش مصنوعی این شرکت است. این اقدام پس از انتشار مطالعهای صورت گرفت که نشان داد اپلیکیشن تحویل مواد غذایی، قیمتهای متفاوتی برای کالاهای یکسان از یک فروشگاه در یک زمان مشخص به کاربران مختلف نمایش میدهد.
- برخی از تسترها قیمتهایی تا ۲۳ درصد بیشتر از دیگران مشاهده کردند
- تفاوت متوسط قیمت برای لیست کالاهای مشابه حدود ۷ درصد بود
- این اختلاف قیمت میتواند هزینه مشتریان را بیش از ۱۰۰۰ دلار در سال افزایش دهد
- ابزار هوش مصنوعی مورد استفاده Eversight نام دارد
- اینستاکارت ادعا میکند قیمتها بر اساس دادههای شخصی تنظیم نمیشوند
“مانند بسیاری از آمریکاییها، از آنچه در مطبوعات درباره روشهای قیمتگذاری اینستاکارت خواندهایم نگرانیم.” – اف تی سی
“بسیاری از آنچه گزارش شده، نحوه عملکرد قیمتگذاری در پلتفرم ما را به اشتباه نشان داده است.” – سخنگوی اینستاکارت
این پرونده نشاندهنده توجه روزافزون نهادهای نظارتی به استفاده از هوش مصنوعی در قیمتگذاری و ضرورت شفافیت در این زمینه است.



