
در حال بارگذاری...
آمازون گزارش مفصلی درباره قطعی ۲۰ اکتبر منتشر کرد که باعث از کار افتادن وبسایتها، سرویسها، اپها و بازیهای متعدد شد. این مشکل از باگی در نرمافزار اتوماسیون DynamoDB شروع شد.
شرکت آمازون گزارش کامل خود را درباره قطعی بزرگ سرویس AWS در تاریخ ۲۰ اکتبر منتشر کرده است. این حادثه که باعث اختلال در عملکرد وبسایتها، سرویسها، اپلیکیشنها و بازیهای متعدد شد، از یک باگ در نرمافزار اتوماسیون DynamoDB آغاز گشت. DynamoDB که محل ذخیرهسازی دادههای مشتریان AWS است، مسئول مدیریت صدها هزار رکورد DNS میباشد و قرار بود به صورت خودکار مشکلات را برطرف کند.
"ما از تأثیر این رویداد بر مشتریانمان عذرخواهی میکنیم. میدانیم خدمات ما چقدر برای مشتریان، برنامههایشان و کسبوکارهایشان حیاتی است."
"ما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا از این رویداد یاد بگیریم و دسترسی سرویسهایمان را بیشتر بهبود بخشیم."
این قطعی بر شرکتهای بزرگی مانند بانک آمریکا، اسنپچت، ردیت، اپل میوزیک، دیزنی پلاس، پلیاستیشن و حتی تختهای هوشمند Eight Sleep تأثیر گذاشت. برخی سرویسها کند شده و برخی کاملاً غیرقابل دسترس بودند.