کنترل رزونانت: ورود به دنیایی گستردهتر با الهام از نئون جنسیس انجلیون
بازی کنترل رزونانت، ادامهای از دنیای عجیب و غریب کنترل است که این بار با شخصیت دیلان فادن و تمرکز بر مبارزههای نزدیک، به خیابانهای وارونه منهتن میرود. این بازی با الهام از انیمه نئون جنسیس انجلیون، گستردهترین عنوان سازنده تا به امروز است.

کنترل: رزونانت ادامهای برای بازی موفق کنترل است که توسط ریمدی انترتینمنت توسعه یافته است. این بازی هفت سال پس از حوادث بازی اصلی و با ناپدید شدن جسی فادن، مدیر اداره فدرال کنترل (FBC)، آغاز میشود. نیروهای فراطبیعی خصمانه که ساختمان The Oldest House را آلوده کرده بودند، اکنون به منهتن حمله کردهاند. برادر جسی، دیلان فادن - موجودی فراطبیعی بدنام - برای متوقف کردن این تهاجم و یافتن خواهرش به شهر فرستاده میشود.
سبک بازی و تغییرات
بازی با تغییر قابل توجهی در سبک مبارزه همراه است. برخلاف جسی که از یک سلاح خدمتی با قابلیت تغییر شکل استفاده میکرد، دیلان به یک مبارز درگیر نزدیک تبدیل شده است. سلاح اصلی او یک سلاح بدن به بدن با قابلیت تغییر شکل است که میتواند به چاقوهای کوتاه یا یک چکش بزرگ تبدیل شود.
ویژگیهای کلیدی
- مبارزه ملموس: تمرکز بر ترکیبهای حمله زمینی و هوایی با الهام از بازیهایی مانند Nier: Automata و DmC: Devil May Cry
- اکشن RPG: رویکردی بازتر نسبت به اکتشاف در محیطهای بزرگ و پیچیده
- دنیای وارونه: منهتن به یک کابوس فراطبیعی تبدیل شده که با الهام از سبک فیلم Inception طراحی شده است
- الهامگیری: سبک هنری و مفهومی بازی به شدت تحت تأثیر انیمه کلاسیک نئون جنسیس انجلیون قرار دارد
میکائل کاسورینن، کارگردان خلاق بازی میگوید: "هر بازی نمایندهای از یکی از خواهر و برادرها و سفرهای مربوطه آنها در این دنیا است. به دلیل این موضوع، میتوانید این بازیها را به هر ترتیبی بازی کنید." او در ادامه اضافه کرد: "وقتی به شخصیتهای خواهر و برادر نگاه کردیم، مانند برگرداندن طرف دیگر یک سکه بود - جسی از تفنگ استفاده میکند، اما دیلان یک سلاح بدن به بدن را انتخاب میکند."
این تغییر در مبارزه، تجربهای تهاجمیتر و صمیمیتر ایجاد کرده که در آن بازیکن مستقیماً به سمت دشمنان میرود. کنترل: رزونانت قرار است در سال ۲۰۲۶ برای پلتفرمهای PC/Mac، PS5 و Xbox Series X/S منتشر شود و به نظر میرسد که عجیبترین عناصر این فرانچایز را تقویت کند.


