محبوبترین پلتفرم رسانه اجتماعی در میان بزرگسالان آمریکا اینستاگرام یا تیکتاک نیست
بر اساس گزارش ۲۰۲۵ مرکز تحقیقات پیو، یوتیوب با ۸۴ درصد کاربران در صدر پلتفرمهای رسانه اجتماعی در میان بزرگسالان آمریکایی قرار دارد. فیسبوک با ۷۱ درصد و اینستاگرام با ۵۰ درصد در رتبههای بعدی هستند.
گزارش مرکز تحقیقات پیو درباره رسانههای اجتماعی
بر اساس گزارش ۲۰۲۵ مرکز تحقیقات پیو، یوتیوب با ۸۴ درصد کاربران در میان بزرگسالان آمریکایی محبوبترین پلتفرم رسانه اجتماعی است. این گزارش که بر اساس نظرسنجی از ۵۰۲۲ بزرگسال تهیه شده است، نشان میدهد که فیسبوک با ۷۱ درصد و اینستاگرام با ۵۰ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند. در مقابل، پلتفرمهایی مانند تردز فقط ۸ درصد، ایکس ۲۱ درصد، بلوسکای ۴ درصد و تروث سوشال ۳ درصد کاربر دارند.
فرکانس استفاده از پلتفرمها
- فیسبوک: ۵۲ درصد کاربران روزانه و ۳۷ درصد چندین بار در روز از آن استفاده میکنند
- یوتیوب: ۴۸ درصد کاربران روزانه و ۳۳ درصد چندین بار در روز ویدیو تماشا میکنند
- تیکتاک: ۴۷ درصد کاربران ۱۸ تا ۲۹ سال روزانه استفاده میکنند در مقابل تنها ۵ درصد کاربران بالای ۶۵ سال
“یوتیوب و فیسبوک از سال ۲۰۲۱ رشد پایدار و حتی افزایش کاربر داشتهاند”
“فیسبوک دارای پایگاه کاربری وفاداری است که همچنان با نرخ ثابتی در حال رشد است”
این گزارش نشان میدهد که علیرغم احساس رکود در فیسبوک، این پلتفرم همچنان کاربران وفاداری دارد و متا به بهروزرسانی آن از جمله بازارچه فیسبوک ادامه میدهد.




