قاضی کالیفرنیا: تسلا از زبان فریبنده برای بازاریابی اتوپایلوت استفاده کرد
قاضی کالیفرنیا حکم داده که فروش تسلا در این ایالت به مدت 30 روز معلق شود زیرا بازاریابی اتوپایلوت و فول سلف درایوینگ مصرفکنندگان را گمراه کرده است. این شرکت 90 روز فرصت دارد تا زبان بازاریابی خود را اصلاح کند.
قاضی کالیفرنیا حکم به تعلیق فروش تسلا داد
یک قاضی حقوق اداری کالیفرنیا حکم داده است که فروش تسلا در این ایالت باید به مدت 30 روز به دلیل استفاده از زبان فریبنده در بازاریابی سیستمهای اتوپایلوت و فول سلف درایوینگ معلق شود. این پرونده از سال 2022 زمانی آغاز شد که اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) این خودروساز را متهم کرد که با استفاده از تبلیغات گمراهکننده، این تصور را ایجاد کرده که خودروهایش قابلیت رانندگی خودکار سطح 5 را دارند.
- تسلا از آن زمان کلمه "تحت نظارت" را به نام فناوری کمکراننده فول سلف درایوینگ اضافه کرده است
- این شرکت 90 روز فرصت دارد تا طرف خود را توضیح دهد و زبان نادرست را حذف کند
- در صورت عدم رعایت، فروش و تولید تسلا در کالیفرنیا معلق خواهد شد
- کالیفرنیا نزدیک به یک سوم فروش تسلا در آمریکا را تشکیل میدهد
استیو گوردون، مدیر DMV کالیفرنیا گفت: "ما واقعاً از تسلا میخواهیم که کار خود را انجام دهد، همانطور که در سایر بازارها انجام داده است، تا این وسایل نقلیه را به درستی برند کند."
این تعلیق میتواند برای تسلا ویرانگر باشد زیرا این شرکت مدلهای S و X را فقط در کارخانه فریمونت تولید میکند.




