تلاش استارتاپ برای احیای برند توییتر و نبرد حقوقی با شرکت X
یک استارتاپ با ادعای رها کردن نام تجاری توییتر توسط شرکت X، به دنبال احیای برند پرنده آبی و راهاندازی شبکه اجتماعی جدید است. این گروه با ثبت درخواست رسمی در USPTO خواستار لغو مالکیت ایکس بر نامهای Twitter و Tweet شده است.

احیای برند توییتر توسط استارتاپ جدید
یک استارتاپ جسور مستقر در ویرجینیا با نام «عملیات پرنده آبی» مدعی شده که شرکت X (سابقاً توییتر) عملاً نام تجاری قدیمی خود را رها کرده و دیگر حقی نسبت به آن ندارد. این گروه با استدلال حقوقی مبتنی بر قوانین مالکیت معنوی، درخواست رسمی برای لغو مالکیت ایکس بر نامهای Twitter و Tweet به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) ارائه داده است.
- استدلال اصلی: ایلان ماسک با حذف کامل نام توییتر از محصولات و بازاریابی، قصد استفاده مجدد از برند را نشان نداده است
- طرح راهاندازی: ایجاد شبکه اجتماعی جدید روی دامنه twitter.new با حضور استفن کوتس، مشاور حقوقی سابق توییتر
- همزمانی با تغییرات صنعت: پلتفرم ردیت نیز سیستم تیک آبی تأیید هویت را آزمایش میکند
"طبق قوانین مالکیت معنوی، اگر صاحب یک برند آن را رها کند، ممکن است حق انحصاری خود را از دست بدهد"
این حرکت نشاندهنده تداوم تأثیر توییتر در فضای شبکههای اجتماعی است، حتی با تغییر نام آن به X.




