ایکس با شکایت از بلوبرد مالکیت توییتر را اثبات میکند
ایکس کورپ با شکایت از استارتاپ بلوبرد بر مالکیت انحصاری خود بر نام و نشان توییتر تأکید کرد. این شرکت استارتاپ را به تلاش برای سرقت علائم تجاری توییتر متهم کرده و خواهان توقف استفاده از این برند شده است.

ایکس کورپ و دفاع از مالکیت توییتر
شرکت ایکس کورپ با طرح شکایتی رسمی علیه استارتاپ بلوبرد، بار دیگر بر مالکیت بلامنازع خود بر نام و نشان تجاری توییتر تأکید کرده است. این پرونده حقوقی که در دادگاه مطرح شده، آینده برند قدیمی توییتر را به چالش کشیده است. استارتاپ بلوبرد که قصد راهاندازی شبکه اجتماعی جدیدی با عنوان Twitter.new را دارد، ادعا کرده بود که ایکس کورپ حقوق خود بر برندهای «توییتر» و «توییت» را رها کرده است.
- ایکس کورپ شدیداً ادعای بلوبرد را رد کرده و تأکید دارد که «توییتر هرگز از بین نرفته»
- شواهد نشان میدهد کاربران همچنان پلتفرم را «توییتر» مینامند
- تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۵، بیش از ۴ میلیون کاربر از دامنه twitter.com استفاده کردهاند
- بلوبرد از لوگو، نام و طرح رنگی مشابه توییتر برای سوءاستفاده از شهرت برند استفاده کرده
- ایکس خواستار توقف استفاده بلوبرد از علائم تجاری توییتر و پرداخت غرامت شده است
«توییتر هرگز از بین نرفته و همچنان بهطور انحصاری متعلق به این شرکت است.»
این پرونده نشان میدهد که ایکس کورپ اگرچه سعی کرده برند توییتر را به حاشیه ببرد، اما آماده نیست اجازه دهد فرد دیگری آن را احیا کند.



