واکنش کارشناسان به مخالفت وزیر آموزش و پرورش با پخش موسیقی در مدارس
اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره نفی موسیقی در مدارس با واکنش انتقادی کارشناسان مواجه شده است. آنان این دیدگاه را نشانه شکاف عمیق با نیازهای روحی و اجتماعی دانشآموزان میدانند و هشدار میدهند که حذف شادی جمعی باعث افزایش آمار افسردگی خواهد شد.

واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره موسیقی در مدارس
اظهارات علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، مبنی بر اینکه "مدرسه جای آهنگ نیست" با واکنش تند کارشناسان آموزشی مواجه شده است. محمدرضا نیکنژاد، کارشناس آموزش، این دیدگاه را نشانه شکاف عمیق بین مسئولان و نیازهای نسل جوان میداند.
- موسیقی میتواند خوابآلودگی صبحگاهی دانشآموزان را کاهش داده و ذهن آنان را برای یادگیری آماده کند
- حذف شادی جمعی از مدارس منجر به افزایش آمار افسردگی و آسیبهای اجتماعی میشود
- در دنیای امروز موسیقی به عنوان ابزار آموزشی در نظامهای پیشرفته مورد استفاده قرار میگیرد
- این نگرش نشان میدهد که وزیر درکی از نیازهای واقعی جوانان ندارد
- مدارس باید فضای شادابی برای تمرین زندگی جمعی و همکاری فراهم کنند
"اگر همین امکان محدود شادی جمعی را هم از بچهها بگیریم، آمار افسردگی، خودکشی و آسیبهای اجتماعی بهمراتب بالاتر میرود."
"ما یاد نگرفتهایم به شکل جمعی شادی کنیم درحالیکه یادگیری این مسئله از مدرسه شروع میشود."
کارشناسان تأکید میکنند که جای موسیقی در مدرسه است و این ابزار میتواند به سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان کمک شایانی کند.




