بازی ویدیویی در حکمرانی فرهنگی؛ از سرگرمی تا پیشران فرهنگی
تحلیل نقش بازیهای ویدیویی در حکمرانی فرهنگی ایران با تمرکز بر دیدگاههای حسین انتظامی، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. بررسی تحول بازی از سرگرمی به سبک زندگی و ضرورت تغییر ساختارهای فرهنگی برای همگامی با صنعت بازی.

بازی ویدیویی به عنوان پیشران فرهنگی
در فضای فرهنگی امروز ایران، بازیهای ویدیویی به موضوعی پیچیده تبدیل شدهاند که همزمان دغدغههای فرهنگی، اقتصادی، فناورانه و حکمرانی را دربرمیگیرد. دیدگاههای دکتر حسین انتظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصویری روشن از نسبت بازی ویدیویی با حکمرانی فرهنگی ارائه میدهد.
- تغییر پارادایم از سرگرمی به سبک زندگی
- نقد ساختار بنیاد ملی بازیهای رایانهای
- حرکت از سرمایهگذاری دولتی به جذب سرمایه خصوصی
- بازی به عنوان ابزار دیپلماسی فرهنگی
- ضرورت تغییر مدل حکمرانی فرهنگی
“بازی برای بسیاری از نسلهای جدید، نوعی زیستجهان دوم شده و حتی خود زندگی است.”
“بنیاد ملی بازیهای رایانهای میتواند نمونهای پیشرو برای حرکت به سوی حکمرانی پلتفرمی باشد.”
این نگاه بیانگر ضرورت بازتعریف حکمرانی فرهنگی در عصر دیجیتال و طراحی ساختاری نوین برای صنعت بازی است.
