شرط جدید برای خرید بلیت قطار و دلایل دشواری خرید
قائم مقام مدیرعامل راهآهن توضیح داد که سیستم فروش بلیت به گونهای طراحی شده که هیچکس نمیتواند بیش از یک کوپه بلیت خریداری کند. همچنین دلایل کمبود واگن و سرمایهگذاری در بخش ریلی تشریح شد.

دلایل دشواری خرید بلیت قطار و راهکارهای جدید
قائم مقام مدیرعامل راهآهن در گفتوگو با رسانهها به تشریح سیستم فروش بلیت قطار و دلایل کمبود ظرفیت پرداخت. وی اعلام کرد که سیستم به گونهای طراحی شده که هیچ شخصی نمیتواند بیش از یک کوپه بلیت خریداری کند، چه به صورت اینترنتی و چه حضوری. این محدودیت برای جلوگیری از خریدهای عمده و فروش مجدد بلیتها با قیمت بالاتر اعمال شده است.
- در روز پیشفروش حدود ۶۰۰ هزار بلیت فروخته میشود در حالی که ۱۰ میلیون جستوجو در سیستم ثبت میشود
- روزانه ۸۰ هزار مسافر جابهجا میشود که ۵۶ هزار نفر مربوط به قطارهای بینشهری است
- امکان اصلاح نام و نام خانوادگی پس از خرید بلیت وجود ندارد
- سیستم یکپارچه است و خرید بلیت با قیمت غیرمصوب ممکن نیست
- تاخیر قطارها به طور متوسط کمتر از نیم ساعت و مسافت متوسط ۷۵۰ کیلومتر است
"اگر فرض بگیریم حدود ۵۰ درصد جستوجوگران دو یا سه بار جستوجو کنند، برای حدود پنج میلیون تقاضای سفر فقط ۶۰۰ هزار بلیت عرضه میکنیم."
"در سالهای گذشته به دلیل اقتصاد ضعیف قطارهای مسافری، سرمایهگذاری در این بخش کم بوده در حالی که واگنهای قدیمی را از مدار خارج کردیم."
علت اصلی دشواری خرید بلیت، کمبود ناوگان مسافری عنوان شده است. راهآهن اخیراً تسهیلات حمایتی برای شرکتهای حملونقل ریلی پیشبینی کرده که مورد استقبال قرار گرفته و روند نوسازی واگنها آغاز شده است.
