
در حال بارگذاری...
مجید رضاییان، استاد دانشگاه و پژوهشگر روزنامهنگاری، در مورد چالشهای هوش مصنوعی برای روزنامهنگاری حرفهای هشدار میدهد و تأکید میکند که روزنامهنگاران باید به برندهای فردی تبدیل شوند تا در دنیای روزنامهنگاری رباتیک کنار گذاشته نشوند.

مجید رضاییان، استاد دانشگاه و پژوهشگر روزنامهنگاری، در مورد تأثیرات هوش مصنوعی بر صنعت روزنامهنگاری هشدار میدهد. او معتقد است که ظهور وب هوشمند و روزنامهنگاری رباتیک، «خرد» و «انسانکاوی» را به حاشیه میراند. در این فضا، روزنامهنگاران باید به برندهای فردی تبدیل شوند تا در رقابت با فناوریهای نوین دوام بیاورند. رضاییان خاطرنشان میکند که سرعت غیرقابل وصف هوش مصنوعی در تولید مطالب، اصالت و حس روزنامهنگاری میدانی را تحت تأثیر قرار میدهد.
«اگر در روزنامهنگاری برند نشوید، در دنیای روزنامهنگاری رباتیک و هوش مصنوعی از بین رفته و کنار گذاشته میشوید.» «روزنامهنگاری رباتیک نمیتواند دو پرسش چرایی و چگونگی را کامل پاسخ دهد.»
در نتیجه، رضاییان بر لزوم تقویت روزنامهنگاری خردورز و سرمایهگذاری بر آموزش و پژوهش در این حوزه تأکید میکند.