مناظره قدیری ابیانه و جلیلوند درباره فریبخوردگی مردم در انتخابات
مناظره سیاسی میان محسن جلیلوند و محمدحسن قدیریابیانه درباره تعبیر «فریبخوردگان» برای ۶۰ درصد رأیدهندگان و عملکرد مجلس در شرایط اقتصادی کشور

مناظره درباره فریبخوردگی مردم در انتخابات
در مناظره سیاسی میان محسن جلیلوند، استاد روابط بینالملل، و محمدحسن قدیریابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، دیدگاههای متفاوتی درباره نگاه مردم به حاکمیت مطرح شد. جلیلوند با انتقاد از تعبیر «فریبخورده» برای رأیدهندگان گفت: «چطور مردمی که در دانشگاههای همین کشور درس خواندهاند و در هیئتهای همین کشور حضور داشتهاند را فریبخورده مینامیم؟» او با اشاره به مشارکت مردم در بزنگاههای ملی مانند جنگ ۱۲ روزه افزود که مردم در آن شرایط پای کار بودند و فریب نخوردهاند.
- جلیلوند عملکرد مجلس را در زمینه قیمت دلار و بیکاری نامناسب دانست
- قدیری ابیانه تأکید کرد که همه مردم فریبخورده نیستند اما برخی تحت تأثیر تبلیغات خارجی قرار میگیرند
- اشاره به روشهای تبلیغاتی مانند ادعاهای درباره کاندیداهای انتخاباتی
- بحث درباره نقش تبلیغات در شکلدهی افکار عمومی
- تأکید بر تفاوت بین فریبخوردگی و تأثیرپذیری از تبلیغات
«مردم امروز به این مجلس میگویند ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان» «آقای حجاریان گفته بود ما مثل موم میتوانیم افکار مردم را شکل دهیم»
این مناظره نشاندهنده شکاف دیدگاهها در تحلیل رفتار انتخاباتی مردم و نقش نهادهای قدرت در افکار عمومی است.
