معلمبلاگری و مرز باریک بین خلاقیت و ممنوعیت
بحث درباره فعالیت معلمان در فضای مجازی و نبود ضوابط شفاف؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده استفاده از دانشآموزان برای اهداف مالی تخلف است.

معلمبلاگری و چالشهای فضای مجازی
بحث فعالیت معلمان در فضای مجازی این روزها با اظهارات علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر تخلف بودن استفاده از دانشآموزان برای اهداف مالی و عدم مجوز بلاگری برای معلمان، دوباره مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، هنوز بخشنامه یا دستورالعمل رسمی برای فعالیت فرهنگیان در فضای مجازی منتشر نشده و تنها پیشنویس مادهواحدای در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است.
- نبود ضوابط شفاف مرز بین خلاقیت و ممنوعیت را مخدوش میکند
 - وزارت آموزش و پرورش باید محتوای مغایر شئونات اداری را دقیقاً مشخص کند
 - فعالیتهای مجاز آموزشی و فرهنگی نیاز به تعریف واضح دارند
 - ابهام در مرز فعالیت حرفهای و تخلف اعتماد فرهنگیان را کاهش میدهد
 - هیچ دیدگاه تربیتی موافق محتوایی که شأن معلمی را زیر سؤال ببرد نیست
 
“پیش از هر برخورد هیجانی، معلمان باید بدانند گستره فعالیت آنها در محیطهای شبه یادگیری مجازی چیست.”
“آنچه امروز نیاز است، نه منع خلاقیت، بلکه تدوین قاعدهای روشن برای فعالیت آگاهانه و مسئولانه است.”
نیاز فعلی تدوین قواعد روشن برای فعالیت معلمان در فضای مجازی است تا بین خلاقیت و ممنوعیت تعادل ایجاد شود.
