معصومی: ۹۹ درصد موسیقیهای سینمای ایران کپی است؛ موسیقی بابک بیات اصیل نبود
خسرو معصومی بیان میکند که ۹۹ درصد موسیقیهای سینمای ایران کپی است و معتقد است موسیقی بابک بیات اصیل نبوده است. او هرمز فرهت و لوریس چکناواریان را از پیشگامان واقعی موسیقی اورجینال سینما میداند.

خسرو معصومی و تحلیل موسیقی سینمای ایران
خسرو معصومی، کارگردان سینمایی، در مصاحبهای به نقد جدی موسیقیهای سینمای ایران پرداخته و اعلام کرده که ۹۹ درصد از این موسیقیها کپی هستند. او حتی موسیقیهای بابک بیات را نیز استثنا ندانسته و آنها را فاقد اصالت میداند. معصومی با بیان خاطرهای از همکاری با بابک بیات برای فیلم «دوران سربی» اشاره کرد که بیات بدون دریافت هیچگونه حقالزحمهای برای فیلمش موسیقی ساخته است. با این وجود، او همچنان بر این باور پافشاری میکند که نمونههای واقعی موسیقی اورجینال در سینمای ایران بسیار نادر است.
- نبود اصالت: به گفته معصومی، تولید موسیقی اورجینال در سینمای ایران بسیار کمیاب است.
- پیشگامان واقعی: او هرمز فرهت را بهعنوان یکی از پیشگامان واقعی موسیقی اورجینال سینما معرفی میکند.
- لوریس چکناواریان: معصومی کارهای چکناواریان را نیز در زمره نمونههای ارزشمند و اصیل میداند.
- فیلم گاو: موسیقی فیلم «گاو» ساخته هرمز فرهت به عنوان یک شاهکار کاملاً اورجینال مورد تمجید قرار گرفته است.
- فیلمهای امیر نادری: برخی از آثار موسیقی در فیلمهای امیر نادری نیز به عنوان نمونههای اصیل یاد شدهاند.
معصومی میگوید: «اینها هیچکدامشان اورجینال نیستند شاید بتوان گفت تنها دو سه نفر در این زمینه واقعاً اورجینال هستند.»
او در توصیف همکاری با بیات بیان کرد: «بابک گفت: ‹من برای فیلمت موسیقی میسازم.› این در حالی بود که فیلم میکس نهایی شده بود.»
در نهایت، معصومی تأکید میکند که اگرچه همکاریهایی مانند همکاری با بابک بیات اتفاق افتاده است، اما این موارد نادر بوده و نمیتوانند نشاندهنده وضعیت کلی موسیقی سینمای ایران باشند.




