تناقض در گفتار و رفتار تامین اجتماعی؛ از پیامک تبلیغاتی تا تهدید بازنشستگان در تاکسیهای اینترنتی
سازمان تامین اجتماعی در حالی از شفافیت و حمایت سخن میگوید که با ارسال پیامکهای تبلیغاتی، تهدید بازنشستگان و کسر ۴ درصدی از سفرها، فشار اقتصادی و رسانهای بر رانندگان اعمال میکند. اتحادیه کسبوکارهای مجازی به تناقضهای این طرح اعتراض دارد.

تناقضهای سیاستهای تامین اجتماعی در بیمه رانندگان
سازمان تامین اجتماعی در حالی از شفافیت و حمایت از رانندگان تاکسیهای اینترنتی سخن میگوید که در عمل با ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی و تهدید ضمنی بازنشستگان به قطع مستمری، فشار رسانهای و اقتصادی بر همان گروههایی اعمال میکند که مدعی دفاع از آنهاست. رضا الفتنسب، رئیس اتحادیه کسبوکارهای مجازی، این رفتار را مصداق فشار رسانهای و تلاش برای اثرگذاری بر افکار عمومی پیش از بررسی کارشناسی طرح میداند.
- تهدید بازنشستگان به قطع مستمری در صورت عدم تصویب طرح، در حالی که در متن طرح مجلس اشارهای به این موضوع نشده است
- کسر ۴ درصدی از کل مبلغ هر سفر برای کلیه رانندگان، حتی آنانی که قبلاً بیمه دارند
- ادعای نرخ ۱۳.۵ درصدی بیمه که در عمل برای بسیاری از سفرها بیش از سهم واقعی بیمه خواهد بود
- عدم شفافیت در مدیریت منابع مالی طرح با توجه به سابقه مشکلات مالی در زیرمجموعههای وزارت کار
- عدم توجه به محدودیتهای قانونی مانند سقف دستمزد مشمول بیمه و شرط ۲۴ ماه فعالیت برای محاسبه مستمری
«معاون حقوقی تامین اجتماعی در حالی از لزوم پرهیز از فشارهای رسانهای سخن گفتهاند که همین سازمان با ارسال پیامکهای انبوه تبلیغ کرده است»
«بازنشستگانی که ۳۰ سال کسورات بیمه پرداختهاند، به امید آرامش دوران بازنشستگی بودهاند، نه اضطرار برای یافتن شغل دوم»
اتحادیه کسبوکارهای مجازی بر ضرورت گفتوگوی واقعی و کارشناسی پیش از اجرای هر طرحی تأکید دارد تا بار جدیدی بر دوش رانندگان و بازنشستگان تحمیل نشود.




