آمازون اینترنت ماهوارهای خود را با نام جدید «لئو» معرفی کرد
آمازون بزرگترین تغییر هویتی پروژه اینترنت ماهوارهای خود را با تغییر نام از «Project Kuiper» به «Amazon Leo» اعلام کرده است. این تغییر نشاندهنده ورود پروژه به فاز عملیاتی و جذب کاربران واقعی است.

تغییر نام پروژه اینترنت ماهوارهای آمازون
آمازون بزرگترین تغییر هویتی پروژه اینترنت ماهوارهای خود را با معرفی نام جدید «Amazon Leo» اعلام کرده است. این شرکت که سالها پروژه خود را با نام «Project Kuiper» میشناخت، اکنون با نامی سادهتر و بهیادماندنیتر وارد مرحله جدیدی شده است. نام «Leo» به طور مستقیم به مدار پایین زمین (Low Earth Orbit) اشاره دارد که هزاران ماهواره این شرکت در آن فعالیت خواهند کرد.
- تغییر نام از حالت فنی و تحقیقاتی به برندی کاربرپسند
- معرفی سه مدل ترمینال کاربری با قابلیتهای مختلف
- قیمتگذاری رقابتی و توزیع جهانی با استفاده از تجربه آمازون
- حضور بیش از ۱۵۰ ماهواره عملیاتی در مدار
دیو لیمپ، مدیرعامل Amazon Devices & Services: «وقتی به برندی فکر میکنید که قرار است روی جعبهها و در خانه مردم دیده شود، نام باید شفاف و ساده باشد»
«Leo پلی بین پروژه مهندسی و سرویس واقعی برای مردم است»
این تغییر نشان میدهد که آمازون آماده ورود جدی به بازار اینترنت ماهوارهای و رقابت با استارلینک است.


