طرح نماد برای حفظ سرمایههای اجتماعی دانشآموزان در قزوین
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین تأکید کرد طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) به شناسایی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک میکند و سرمایههای اجتماعی را حفظ مینماید.

طرح نماد: نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در جلسهای با حضور مسئولان استانی بر اهمیت طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) تأکید کرد. وی با تشبیه آسیبهای اجتماعی به «سیل و زلزله» هشدار داد که این آسیبها سرمایههای اجتماعی را نابود کرده و ریشهها را متزلزل میکنند. به گفته علی فولیان، طرح نماد به دنبال شناسایی، کنترل و کاهش آسیبهای روانی و اجتماعی دانشآموزان است و پیشگیری رشدمدار باید از دوران کودکی آغاز شود.
- پیشگیری رشدمدار از کودکی ضروری است
- همکاری بیندستگاهی کلید موفقیت طرح
- تشکیل پرونده مشاورهای و مراقبتی برای دانشآموزان
- تخصیص ۲۰درصد از ارزشیابی سالانه کارکنان به نقش مشاورهای
- استفاده از ظرفیت خیرین و سازمانهای مردمنهاد
فولیان: «آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، خسارات غیرقابل جبرانی دارند و بهترین روش، پرداختن به مقوله پیشگیری است.»
وی تأکید کرد: «موفقیت طرح نماد زمانی حاصل میشود که از جلسه عبور کنیم و به میدان عمل برسیم.»
این جلسه با حضور مسئولان آموزش و پرورش، فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد و بر لزوم هماهنگی بینبخشی و حضور میدانی برای موفقیت طرح تأکید شد.




