شاه خودروها دوباره زنده شد: تلفیق گذشته و حال در مرسدس بنز ۶۰۰
در نمایشگاه SEMA امسال، مرسدس بنز ۶۰۰ کلاسیک با شاسی و پیشرانه S۶۳ AMG ۲۰۲۴ بازسازی شد. این پروژه جنجالی که “Final Boss” نام دارد، سنتگرایان را عصبانی کرده ولی طرفداران مدرنیزه کردن کلاسیکها را مجذوب خود کرده است.

مرسدس بنز ۶۰۰: باززایی یک افسانه
مرسدس بنز ۶۰۰ که بین سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ تنها ۲۶۷۷ دستگاه از آن تولید شد، همیشه نماد تجمل اروپایی و خودروی تشریفاتی سران کشورها بود. در نمایشگاه SEMA امسال، این خودروی کلاسیک با جراحی گستردهای مواجه شده و حالا شاسی، پیشرانه و کابین یک مرسدس S۶۳ AMG مدل ۲۰۲۴ را در خود جای داده است. این پروژه که توسط S-Klub LA اجرا شده، تقریباً تمامی بخشهای فنی خودرو را نو کرده است.
- این خودرو یک مدل ۱۹۷۱ با فاصله محوری کوتاه بود که در تگزاس رها شده و نزدیک به نابودی کامل بود
- برای اجرای پروژه، یک S۶۳ AMG صفرکیلومتر خریداری شد تا قلب تکنولوژیک آن منتقل شود
- فاصله محوری مشابه بین دو نسل، امکان پیوند دقیقتری فراهم کرد
- بازسازی بدنه و فلزکاری خودرو دو ماه زمان برد
مدیر اجرایی S-Klub LA این پروژه را “دیوانهوارترین پروژه تاریخ کارگاه” میداند تیم سازنده معتقدند بدون این پروژه، این مرسدس ۶۰۰ در قبرستان خودروها نابود میشد
ظاهر خودرو با کاپوت بازشده، بال عقب اغراقآمیز و ستانه بزرگ روی جلوپنجره بحثبرانگیز است. این مرسدس نه یک کلاسیک اصیل است و نه یک S۶۳ AMG مدرن، بلکه موجودی بین این دو جهان است که در نمایشگاه SEMA سروصدای زیادی به پا کرد.




