ساعت زیستی دانشآموزان با آموزش عصرگاهی ناسازگار است
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد که ساعت زیستی دانشآموزان با تحصیل در نوبت عصر سازگاری ندارد و نیاز به ساخت ۱۷ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید است. وی همچنین از بهبود وضعیت مالی وزارتخانه و افزایش مشارکت خیرین مدرسهساز خبر داد.

چالشهای نظام آموزشی ایران و راهکارهای پیشرو
محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، در نشستی با خبرنگاران به تشریح مهمترین چالشها و برنامههای این نهاد پرداخت. وی با اشاره به اهمیت مدرسه بهعنوان عامل اصلی توسعه کشور، بر لزوم احیای نقش مدرسه در ایجاد آگاهی و تغییر رفتار نسل جوان تأکید کرد. امانی از توجه ویژه دولت به مسائل آموزشی در یک سال و نیم گذشته بهعنوان فرصتی ارزشمند یاد کرد و گفت رئیسجمهور personally و بهصورت شبانهروزی پیگیر موضوعات آموزش و پرورش است.
- نیاز به احداث ۱۷ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید برای رسیدن به سرانه استاندارد
- وجود حدود ۵۰۰ کلاس تک دانشآموزی در کشور علیرغم چالشهای مدیریت نیروی انسانی
- رسیدن حجم کمکهای خیرین مدرسهساز به ۲۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری
- بررسی شیوههای جدید برای مدیریت مدارس دوشیفته و ایجاد عدالت آموزشی
- پیشبینی آموزش مجازی برای دانشآموزان خارج از کشور و مناطق محروم
"ساعت زیستی دانشآموزان با آموزش در نوبت عصر سازگاری ندارد و باید جریان مدرسهسازی جدید بهگونهای استمرار یابد که همه دانشآموزان بتوانند صبحها در مدرسه حاضر باشند."
"مدرسه باید شش ساعت تجربه زیستگاهی کامل شامل ورزش، نماز، فعالیت گروهی، نمایش و کارهای تربیتی باشد و با زمان کم نمیتوان این مأموریت را محقق کرد."
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بهبود نسبی وضعیت مالی وزارتخانه، بر لزوم توجه مستمر به معیشت معلمان و جذب نیروهای توانمند تأکید کرد. وی از تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین و تقسیم پروژههای مشخص بین مسئولان خبر داد و اعلام کرد که آییننامه اجرایی مدارس بهزودی پس از بازنگری به مدارس ابلاغ خواهد شد.




