پورشه عاشق هیوندای شد!
خودروساز کرهای به جایگاهی رسیده است که حتی پورشه نیز عملکرد آن را تحسین و از آن برای توسعهی مدلهای آیندهاش الگوبرداری میکند.

تحسین پورشه از عملکرد هیوندای در خودروهای الکتریکی
هیوندای موتور طی سالهای اخیر به چنان جایگاهی در صنعت خودروسازی رسیده است که حتی غول آلمانی پورشه نیز عملکرد این شرکت کرهای را تحسین میکند. مدل Ioniq ۵ N به عنوان شاخصترین خودروی برقی اسپرت کرهجنوبی، توجه پورشه را به حدی جلب کرده که این شرکت از آن به عنوان معیار توسعه نسل آینده مدلهای خود استفاده میکند.
- فرانک موزر، معاون بخش ۷۱۸ و ۹۱۱ پورشه، رانندگی با Ioniq ۵ N را تجربهای "چشمبازکن" توصیف کرده است
- پورشه قصد دارد ویژگیهای جذاب Ioniq ۵ N مانند شبیهسازی صدای موتور و تعویض دنده را در نسخه برقی آینده ۷۱۸ به کار گیرد
- مدیر پروژه خودروهای GT پورشه نیز تحت تأثیر حالت N Grin Boost و توان لحظهای ۶۴۱ اسببخاری این خودرو قرار گرفته
- مدلهای برقی Boxster و Cayman زودتر از سال ۲۰۲۷ عرضه نخواهند شد
- نسخههای بالارده این نسل همچنان با موتور بنزینی عرضه میشوند
"رانندگی با Ioniq ۵ N تجربهای چشمبازکن بود" - فرانک موزر، معاون پورشه
"پورشه از هیوندای به عنوان معیار توسعه نسل آینده مدلهای خود استفاده میکند"
با وجود اینکه نسخههای تمامبرقی ۷۱۸ کمی سنگینتر خواهند بود، پورشه وعده داده است وزن آنها برای یک خودرو برقی تا حد ممکن پایین نگه داشته میشود. این همکاری غیرمستقیم بین دو غول خودروسازی نشاندهنده تحول عمیق در صنعت خودرو است.




