آموزش حضوری با کیفیت نیازمند کلاسهای استاندارد و معلمان جوان است
شیوع آنفلوآنزا مدارس استان چهارمحال و بختیاری را غیرحضوری کرد و ضرورت توسعه آموزش مجازی، استفاده از نیروهای جوان و بهرهگیری از متدهای روز جهانی آشکار شد.

ضرورت تحول در نظام آموزشی ایران
با شیوع آنفلوآنزا و تعطیلی مدارس استان چهارمحال و بختیاری، نیاز به توسعه آموزش مجازی و استفاده از معلمان جوان بیش از پیش آشکار شده است. مشکلات جدی مانند فرسودگی مدارس، شلوغی کلاسها و کمبود معلم، اثربخشی آموزش حضوری را محدود کرده است. یکی از راهکارهای اساسی، همخوان کردن خروجیهای دانشگاه فرهنگیان با کمبود معلم استان است تا از نیاز به معلمان بازنشسته جلوگیری شود.
- استفاده از معلمان جوان که با متدهای نوین آشنا هستند
- پخش عادلانه منابع آموزشی برای همه دانشآموزان
- دسترسی به متدهای آموزشی مدرن و استانداردهای جهانی
- تجربه کشورهای خارجی در آموزش ترکیبی و آنلاین
- ترکیب آموزش حضوری و مجازی برای ارتقای کیفیت
«من بیشترین توانایی برای نوآوری را در دو سال اول فعالیت خود دارم؛ حالا معلمی که ۳۰ سال در سیستم آموزشی است چگونه میتواند با متدهای روز جهانی تدریس کند؟»
تحصیل حضوری تنها زمانی میتواند به رشد واقعی دانشآموزان منجر شود که تعداد دانشآموزان استاندارد باشد و سیستم آموزشی با متدهای روز دنیا مجهز شود. در غیر این صورت، ترکیب آموزش حضوری استاندارد با آموزش مجازی بهترین راهکار برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی است.




