صداوسیما و تلاش برای مدیریت شبکه نمایش خانگی با وجود ناتوانی در کنترل محتوای خود
نقد عملکرد صداوسیما در مدیریت محتوا با اشاره به حادثه فحش خداداد عزیزی روی آنتن زنده و تلاش این سازمان برای کنترل شبکه نمایش خانگی از طریق نهاد ساترا به عنوان ابزار انحصار.

صداوسیما و بحران مدیریت محتوا
سالهاست صداوسیما از رقابت فرار کرده و به جای اصلاح عملکرد خود، به دنبال ابزار انحصار رفته است. تشکیل ساترا از نشانههای این ناتوانی تاریخی است که مأموریت واقعی آن بستن دستوپای رقیبان به جای تنظیمگری است. حادثه فحش خداداد عزیزی روی آنتن زنده نمونهای نمادین از عدم توانایی این سازمان در مدیریت محتوای خودش است.
- صداوسیما نه ناظر بیطرف که ذینفع اصلی صحنه رسانه است
- فشارهای ساترا بر شبکه نمایش خانگی و پلتفرمهای VOD هدفی جز خفهکردن خلاقیت ندارد
- تلاش برای مصادره قانون و معرفی خود به عنوان مرجع نظارت بدون پایه قانونی
- انحصار رسانهای آخرین پناهگاه رسانههای شکستخورده است
- تاریخ نشان داده هیچ انحصاری در برابر مردم دوام نمیآورد
“نمیتوانی حتی آنتن خودت را مدیریت کنی” - این هشدار نه برای جامعه که برای خود صداوسیماست “انحصار، آخرین پناه رسانههای شکستخورده است” - صداوسیما امروز در همین نقطه ایستاده
شرط اول سلامت فضای رسانهای کشور حذف تعارض منافع است. صداوسیما تا زمانی که خود تولیدکننده است نمیتواند ناظر منصفی برای دیگران باشد.




