عملکرد کمیسیون اصل نود مجلس در رسیدگی به شکایات مردمی
کمیسیون اصل نود مجلس در سه ماهه اول اجلاسیه دوم، ۳۸۹ شکایت مرددی دریافت کرده و با ارسال بیش از ۳۳۰۰ مکاتبه و بازدید از نهادهای مختلف به پیگیری این شکایات پرداخته است.

داغ
عملکرد کمیسیون اصل نود مجلس در رسیدگی به شکایات
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که مسئول رسیدگی به شکایات مردمی درباره عملکرد قوای سهگانه است، در سه ماهه اول اجلاسیه دوم موفق به دریافت و ثبت ۳۸۹ فقره شکایت شده است. این کمیسیون با بهرهگیری از ۸ عضو ثابت، ۱۳ عضو غیرثابت، ۲۰ پرسنل اداری و چند مشاور حقوقی و مالی، بهصورت فعال به پیگیری دغدغههای مردم پرداخته است.
- ۳۳۴۶ فقره مکاتبه با دستگاههای مختلف انجام شده شامل ۱۲۷۲ مکاتبه برای پیگیری شکایات
- صدور ۱۲۹۶ جوابیه و ۱۸۰ پاسخ قطعی به شاکیان
- اعزام هیئتهای بازرسی به نهادهایی مانند سازمان بورس و اداره گذرنامه برای بررسی اربعین
- بازدید از مرکز آمار قوه قضائیه و پلیس مهاجرت
"این کمیسیون تلاش کرده ضمن تحقق اصل ۹۰ قانون اساسی، پاسخگوی نگرانیهای مردم باشد"
کمیسیون با این اقدامات در پی ایجاد شفافیت بیشتر در رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به عملکرد نهادهای مختلف کشور است.




